Followers

Thursday, June 30, 2011

DUHAI SAHABATKU...

Bismillahirrahmanirrahim….

            Su, dah lama aku melupakan kau. Tak macam dulu. Contohnya tadi, aku betul-betul lupa Su. Pagi tadi aku bangun lambat. Dekat-dekat pukul 8,kelam kabut aku bersiap untuk ke kelas. Mana tak nya, malam tadi aku tak tidur semalaman,assignment bertimbun-timbun. Dengan test la, homework la,tu belum lagi dengan ‘presentation’. Lecturer-lecturer pun satu, macam dah pakat ramai-ramai je nak bagi assignment banyak-banyak. Diorang ingat aku ni ape? Robot? Menyesal aku tak siapkan awal-awal assignment tu,kalau tak, tak der la jadi macam nie.  Minta maaf Su. Aku bukannya tak nak jumpa kau,tapi kau faham-faham jer lah keadaan aku. Bukan kau sorang je aku tak jumpa Su……

            Zu pun dah lama aku tak jengok. Kesian Zu. Sorry banyak-banyak lah Zu. Aku sekarang lambat balik kelas,pukul  satu lebih. Lepas kelas aku lepak-lepak kejap. Tu pun kalau tak der kelas petang,nasib lar. Balik je perut lapar,terus je pergi makan kat café. Lepas pekena aku tak lengah lagi, terus tidur. Kadang-kadang sekejap, tapi biasanya lama. Aku tahu Zu, dulu aku rajin jumpa kau time-time macam nie. Tapi sekarang, aku pun tak tahu kenapa aku susah sangat nak jumpa kau. Aku busy la Zu..

            As, kau sorang lagi kawan rapat aku dulu. Nampak macam aku dah mengabaikan kau je sekarang nie. Aku sibuk As, petang-petang aku pergi library, study. Tak pun ada discussion time tu. Kau kan tahu aku banyak assignment, kadang-kadang dengan meeting persatuan lar, perjumpaan tu, perjumpaan ni, perjumpaan pulak, bukanlah tau nak sekejap, mesti lajak sejam dua punya. Tu belum kira borak-borak kosong lagi.

            Mag pun aku dah ingat-ingat lupa. Agaknya kau ni ganjil kot. Yang lain tak ganjil macam kau. Macam mana nak jumpa kau Mag. Sekarang ni latihan sukan giat dijalankan. Aku pun ikut sekali la. Tak kan nak suruh duduk sorang-sorang kat bilik. Balik pulak tu dah lewat. Balik dari main ,mana boleh mandi masa berpeluh, panau nanti. Agak-agak penat hilang,baru aku mandi.

            Lepas mandi, member-member aku ajak keluar makan. Aku tahu aku ada temu janji dengan Is malam nie,tapi membe-membe aku dah  tunggu. Kalau tak pergi. Nanti diorang kata aku sombong la, macam-macam. Tu yang aku tak nak dengar tu. Dah lepas kitorang makan ,sembang la pulak. Lepas satu topik, satu topik lain yang keluar. Balik lewat malam,lepas tu layan game pulak. Pastu mata mengantuk, terus padam. Is, sorry…..Last-last , semuanya aku tinggalkan….

###Nama sebenar kawan2 Su,Zu,As,Mag, dan Is ialah Subuh, Zohor, Asar, Maghrib,Isyak. Jagalah mereka sepenuh jiwa raga. Mereka semua adalah ‘kawan’ kita yang akan back-up kita kat akhirat kelak.

Jom beramai2 ke Masjid Utem=)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...