Followers

Saturday, June 15, 2013



[SAVE SYRIA | LET'S PRAY FOR THEM]

14 JUN 2013

Seumpama abang dan adik yang terikat dengan ikatan akidah yang sama, mereka akan saling sentiasa mengambil berat antara satu sama lain. Begitu juga sebagai orang Islam yang mentauhidkan Allah yang Maha Esa, kita juga disyariatkan untuk sentiasa cakna dan mengambil berat dengan saudara seagama yang lain. 

Hal ini sebagaimana yang telah ditegaskan oleh Rasulullah dalam sabdanya,
"Barangsiapa yang tidur nyenyak dan tidak mengambil peduli urusan umat Islam maka ia bukan dari golongan mereka"
Sekian saban hari, peristiwa rakyat Syria yang berpegang mazhab sunni (Ahlul Sunnah Wal Jamaah) telah dirobek dan dicemarkan maruah mereka oleh puak Syiah yang bertentangan dengan mazhab mereka. Dengan sokongan musuh Islam yang lain juga seperti Iran, Amerika Syarikat, Russia telah bergabung dengan puak Syiah yang dipimpin oleh Bashar Al-Assad telah menyerang rakyat mereka sendiri yang berpegang dengan mazhab sunni. 


Tujuan utama mereka adalah memurtadkan lebih ramai lagi rakyat Syria yang bermazhabkan sunni dengan memaksa Bashar Al-Assad adalah sebagai Tuhan. Tidak cukup dengan itu, kaum wanita juga dirogol dan dirobek maruahnya oleh tentera-tentera Bashar Al-Assad laknatullahi alaih( Allah melaknat ke atas mereka).

Pada 14 Jun 2013, pengerusi kesatuan Ulama' Dunia telah menetap tarikh ini sebagai hari untuk Syria. Justeru, pihak BADAR UTeM ingin menyeru kepada semua mahasiswa/i, sama-sama kita menunjukkan solidariti dan sokongan kepada rakyat Syria di samping sentiasa bermunajat dan mendoakan kepada rakyat dan mujahidin Syria di sana  kepada Allah SWT agar Allah menghancurkan rejim zalim Bashar Al-Assad di samping memberikan kemenangan kepada mujahidin Syria.

"Doa seorang saudara kepada saudaranya yang lain (sedangkan saudaranya itu tidak mengetahui doa tersebut) adalah doa yang pasti diperkenankan, di sisinya yang ditugaskan di mana setiap kali ia mendoakan kebaikan untuk saudaranya, malaikat yang ditugaskan itu berkata: Amin dan bagimu seperti juga."

[Hadis Riwayat Muslim]

Mari panjat doa dengan penuh pengharapan untuk Syria. Doa senjata orang-orang yang beriman.

"With Ukhwah We Care"

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...