Followers

Thursday, July 17, 2014

GAZA TERUS DIINJAK: Diam berpeluk tubuh atau Apa tindakan kita?

Hari demi hari Gaza, Palestin makin terus diinjak, dizalimi dan ditindas oleh rejim Zionis-Israel.
Lebih malang lagi, mereka terus dibedil di tanah air mereka sendiri.

Rumah dirobohkan, dihalau keluar, malah disekat bantuan terus sampai kepada mereka.

Penduduk Gaza ditangkap, dan diseksa tanpa wujud nilai kemanusiaan.
Bom diletuskan kepada kanak-kanak, kaum wanita dan penduduk yang lemah tidak berdaya melawan.

Apakah kita sanggup hanya dengan melihatnya?



Tweet: http://ctt.ec/928PB+

Gambar penduduk Gaza yang ditindas

Sedarlah wahai manusia!


Apakah kita ingin membiarkan mereka terus dizalimi sedang kita bersenda tawa bakal menyambut lebaran raya? Berseronok rehat di rumah sekadar meluangkan masa bersama keluarga tanpa memikirkan atau mengambil berat langsung tentang saudara-saudara kita?


Atau sebenarnya patut bertindak melakukan sesuatu?


Mengutuk kekejaman Rejim Zionis-Israel!


Ya! Mengutuk kekejaman Rejim Zionis-Israel salah satu usaha boleh laksanakan sebagai tanda solidariti dan sokongan kita kepada penduduk Gaza yang ditindas oleh rejim Zionis. Kita sebagai masyarakat yang cakna dengan isu ummah, mengencam sekeras-kerasnya tindakan Rejim Zionis laknatullahi alaihum yang menjadikan penduduk Gaza sebagai sasaran utama mereka!


Terus memboikot produk Israel dalam negara.


Pemulauan dan boikot produk-produk Israel yang bersifat kehendak, seperti air Coca-Cola, Restoran makanan McD, Nestle dan sebagainya yang menyumbang ke arah ekonomi mereka. Produk-produk Israel boleh digantikan dengan produk yang sedia ada di Malaysia sehingga mereka menghentikan serangan terhadap penduduk Gaza-Palestin. Walaupun usaha yang kecil dan kurang memberi impak kelumpuhan ekonomi mereka, setidak-tidaknya kita telah menyampai mesej tanda memprotes tindakan rejim Zionis-Israel membedil rakyat Palestin.



Produk-produk Israel yang boleh diboikot.

Update berita tepat dan terkini di Gaza


Sentiasa mengambil tahu dan update berita-berita terkini daripada pertubuhan NGO-NGO yang prihatin tentang isu Gaza seperti Aqsa Syarif, Muslim Care dan Aman Palestin agar kita dapat mengetahui dan cakna tentang perkara yang berlaku di sana. Berita-berita ini perlu diteliti dan dipastikan keshahihan agar tidak terpedaya dengan media yang dimainkan oleh musuh Islam, Israel di samping memupuk kesedaran kepada diri dan ummah sejagat.


Menyalurkan Derma kepada Gaza-Palestin


Menyalurkan derma dan harta yang kita miliki akan mengurangkan rezeki, malah Allah akan sentiasa menambahkan rezeki bagi orang-orang sentiasa menyumbangkan ke arah kebaikan. Oleh itu, sama-samalah kita menyalurkan derma sebagai membayar hutang kita kepada rakyat Gaza-Palestin yang tindas agar mereka memperoleh kemenangan.


No Akaun NGO Muslim Care untuk sumbangan kepada Gaza:

1. Maybank, Muslim Care (Viva Palestin) : 5644.9021.1159 
2. Bank Islam, Muslim Care Malaysia 140.140.101.474.70 
3. Bank muamalat, Muslim Care Malaysia 140.1000.7654.717
4. RHB, Muslim Care 26.2120.0000.4747


Firman Allah SWT,



"Sesungguhnya jika kamu bersyukur, pasti Kami akan menambah (nikmat) kepadamu,dan jika kamu mengingkari (nikmat-Ku), maka sesungguhnya azab-Ku sangat pedih".[Surah Ibrahim:7]

Berdoa sumber kekuatan untuk mereka.


Tak dinafikan kekuatan pada umat Islam adalah pada doanya. Apatah lagi bagi ummat yang dizalimi dan dinafikan haknya. Penduduk Gaza ada hak mereka di tanah air mereka sendiri. Mereka tidak patut dihalau dalam negara mereka diami di Palestin sedang Israel datang menjajah dan menubuhkan negara haram mereka sendiri. Oleh itu, marilah sama-sama kita mendoakan agar rakyat Gaza-Palestin mendapat kebebasan di samping diberikan kekuatan dan kemenangan menentang Zionis laknatullahi alaih.





Oleh itu, sama-samalah kita terus berusaha membantu rakyat Palestin walau dengan apa-apa usaha sekali pun daripada diam berpeluk tubuh melihat kezaliman terus berlaku di hadapan mata. Ingatlah pesanan Rasulullah SAW;

Daripada Abu Hamzah Anas bin Malik r.a.


"Tidak beriman (secara sempurna) seseorang kamu hingga 
dia mengasihi saudaranya sebagaimana dia mengasihi dirinya sendiri"
[Riwayat Bukhari dan Muslim]

Sama-samalah kita bersolidariti(kebersamaan) untuk Gaza.

#BADARUTeMBersamaGAZA



AHMAD IRSYAD BIN MOHAMAD AYOB
EXCO KEPIMPINAN DAN DAKWAH

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...